9 Aralık 2013 Pazartesi

Kemik İliği ve Suyu

 Kemik suyu ile ilgili internette çeşit çeşit bilgiler paylaşılıyor.

 Geleneksel görüş, kemik suyunun hem soğuk algınlığı gibi kış hastalıklarına iyi geldiği hem de kalsiyum değerinin yüksek olduğu için bebek ve çocuklarda kesinlikle verilmesi gerektiğini,

 Bilimsel görüş ise, haşlanmış kemik suyunun aslında yeterli kalsiyum oranına sahip olmadığı. Bebek ve çocuklar için kalsiyum açısından yetersiz olduğunu savunuyor.

 Geleneksel görüş tecrübeler ile fikrini savunurken, bilimsel görüş kemik suyu ile ilgili daha deneysel yaklaşıyor.


 Hãl böyle olunca , çocuğunun en iyi ve en faydalı şekilde beslenmesini sağlamaya çalışan biz anneler, bu konuda kararsız kalıyoruz.

 Acaba kemik suyu yapsak mı? yapmasak mı?


 Faydası var veya yok. Bu konuda yorum yapamayacağım. Ama ben kemik suyu yapmaya karar verdim. En azından yemeklere güzel bir tat vereceğine kesin gözüyle bakıyorum. Böylelikle çocuklarımızın da çorba,yemek ve pilavları daha lezzetli olur. Belki de tadı hoşlarına gider ve daha iştahla yerler.

 Kemik suyunu düdüklü tencerede haşlamadan önce suyunun içine hem aroma vermesi,  hem de vitamin takviyesi açısından bazı şeyler ekledim. Bunlar,

1 adet havuç
1 adet kuru soğan
3 diş sarımsak
Kereviz sapı ve yaprakları
Taze nane ( yaz bitmeden yapıp derin dondurucuya koymuştum)
Taze fesleğen (derin dondurucu)
Maydanoz
Kekik



 Bunun dışında pırasa, patates, ıspanak gibi başka sebzelerde koyabilirsiniz. Aynı şekilde tuz ve tane karabiber de tat verecektir.


 Sonunda da, haşlanmış aromalı kemik suyunu süzüp biraz soğumasını bekledikten sonra buz poşetlerine doldurup derin dondurucuya kaldırdım.

 Bu soğuk kış günlerinin vazgeçilmezi olan çorbalarımıza güzel bir tat verecektir.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder