19 Mayıs 2014 Pazartesi

Dikiş Denemeleri 1 / İlk Dikişim: Yazlık Robalı Elbise

 Evet sonunda uzun zamandır heves ettiğim dikis makinesini aldım ve kolları sıvayıp bir şeyler dikmeyi ögrenmeye başladım. Henüz bu işte çok yeni olduğum için, oldukça yavaş ilerleyip bol bol hata yapıyorum. Hatta dikme konusundan daha çok sökme konusunda daha çok ilerleme kaydettim.  Ama umarım zamanla dikme konusunda da ilerleme kaydederim.


 İlk iş olarak kendime yazlık çiçekli bir elbise dikmeye karar verdim. Aslında kumaşın deseni ve elbise modeli pek istediğim gibi olmasa da başlangıç için idare eder diye düşündüm.



Başlangıç için gözüme bu elbise modelini kestirdim. Kolay bir model olduğunu düşünmüştüm ama roba dikmek konusunda epey bir zorlandığımı söyleyebilirim.

 Roba dışında diğer dikişler çok zorlamadı. Elbise bol kesim bir elbise olduğu için pens ve beden oturtma gibi şeylerle de uğraşmadım.


2 yorum:

  1. Merhaba,
    ilk defa dikiş diken birisi olarak hiç fena değilsin. Söke yapa, yanlıştı hataydı derken zamanla en iyisini yaparsın. Sonuçta hepimiz aynı yollardan geçtik. sadece yapman gereken bilen birileri tarafından doğru yönlendirilmek. İstersen bu kişi yakınlarından dikişi bilen biri olur ya da dikiş blogları herşeye yardımcı oluyor. Bol bol onlara göz atarsan seni doğru yola götürür.
    Sevgilerle:)
    www.neclasolen.com

    YanıtlaSil
  2. Dikis bilen tanıdıklarım ne yazık ki, başka şehirde yaşıyor. Genelde dikis blogları veya videolarindan faydalaniyorum. Ama yolun çok basindayim. Önerileriniz için çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil